"j@tUh BaNgUn BeRdIrI & bErJaL@n"

 
Bila duduk sorang2 nih, suke pikir macam2. Pikir something yang dah pun terjadi, yang sedang terjadi dan yang akan terjadi. Segala nya sukar dijangka kan tapi kite boleh rasa kadang2. Dalam banyak2 yang aku pikir, satu bende nih yang paling aku banyak pikir. Berkait la jugak kan dengan tajuk entri kali nih.... :) Waktu kecik2 dulu...time kite mula2 nak melangkah berjalan...mesti kite banyak kali jatuh kan...kite cuba lagi bangun...mak dan abah dan orang sekeliling tolong jaga dari belakang....tapi yang cuba untuk bangun dan terus bangun adalah diri kite kan...then dah bila banyak kali try and try and try...so kite mampu bangun dan berdiri kan walau pown bergantung pada sesuatu kan...xpe yang pasti kite dah boleh bangun. 

Bila dah boleh bangun 2 mula la kite nak mula langkah kan...bila mula langkah je jatuh lagi...bangun then berdiri stabilkan diri dan terus mula kan langkah lagi....banyak kali kita try and try and try...ALHAMDULILLAH,SYUKUR mak dan abah kite kata...anak mak dan abah dah boleh berjalan. Semua senyum dan happy bila kita dah boleh berjalan.. Lepas nih law kita jatuh kita da boleh bangun sendiri, kita pown dah boleh berdiri sendiri dan boleh jalan sendiri...xde la mak,abah  dan orang lain nak asyik kena dukung je kan.... :)

Sekarang kita dah besar....dah banyak benda kita belajar...dan dah macam2 dugaan serta ujian kita hadapi.... Semua 2 da yang kita boleh hadapi dan ada yang x boleh. Setiap hari da ja masalah akan timbul mahu kecik atau pown besar. Masalah2 2 kadang2 buat kan diri kita rasa sangat terbeban dan tak tertanggung nak hadapi masalah 2. Then kadang2 kita rasa nak putus asa dengan ujian dan dugaan 2..tapi before kita nak putus asa cuba kita ingat balik time kecik2 time kita mula nak "BERJALAN"..... Ingat step dari mula nak berjalan sampai lah kita da boleh berjalan...bukan stakat berjalan tapi sampai boleh berlari dah..... Dah pikir???? 

Samakan step mula2 nak berjalan sampai boleh berjalan...so sama lah jugak dengan life kita masa dah besar nih.... Masalah yang kita hadapi time besar nih kena ulang sama mcm step kita nak berjalan... kita jatuh banyak kali dulu then kita bangun balik...bila dah bangun kita mampu dah berdiri dan akhirnya kita boleh berjalan. Hidup kita pown macam 2 lah...mana boleh kita terus nak senang dan berjayakan....kena la usaha dan terus berusaha dan berusaha baru la kejayaan 2 dicapai akhirnya. So andai hari ini kita xberjaya lagi...kita usaha lagi...mungkin hari esok kita berjaya...klaw hari esok masih tidak berjaya mungkin hari2 akan datang.....semua 2 perlu disulam dengan usaha....andai kita jatuh hari ni usaha sedih...ayuh bangun semula...cari kekuatan untuk berdiri dan lepas 2 mulakan langkah baru dengan strategi baru....insyaallah kejayaan itu pasti milik kita.... ^_^ 

"JATUH BANGUN BERDIRI & BERJALAN"
~~Don'T giVe uP~~


p/s: mari sama2 berusaha dan ingat step dikala kita kecil dulu... :) semoga berjaya yer...

Comments

Popular posts from this blog

New Life, New Place, New Friend & New TimeTable